Probleme de comunicare administrativă

10. 12. 2014

În scopul implementării mecanismului transparent şi echitabil de acces la acţiunile de formare continuă şi în vederea realizării Planului de formare continuă pe anul 2014, Institutul Naţional al Justiţiei a organizat un seminar destinat asistenţilor judiciari, grefierilor şi şefilor de secretariate ale instanţelor judecătoreşti cu tematica „Comunicarea administrativă. Managementul conflictelor. Aspecte psihologice ale lucrului cu angajaţii”.

În calitate de formatori au fost Maria Vârlan, dr. în psihologie, conferenţiar universitar, şefa catedrei Asistenţă Socială de la Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creanga”, şi Svetlana Haraz, lector superior la Universitatea Liberă Internaţională din Moldova.
 
Evenimentul a debutat prin prezentarea participanţilor, care, ghidaţi de către Maria Vârlan, au respectat elementele structurale ale prezentării, şi anume: exprimarea simpatiei faţă de altă persoană, conturarea asemănărilor, îmbunătăţirea atractivităţii fizice, demonstrarea propriei modestii, tendinţa spre competenţă.
 
În prima parte a seminarului s-a vorbit despre comunicarea administrativă, elementele active ale acesteia: emiţător (cel care transmite un mesaj) şi receptor (cel care primeşte mesajul); despre stilurile de comunicare: pasiv, agresiv (autoritarist) şi asertiv (democratic); despre conflictul într-o organizaţie, generatorii de conflict, structura şi tipuri de conflicte, precum şi despre formele de manifestare ale conflictului într-o instituţie, inclusiv dinamica conflictelor.
 
În a doua parte a zilei au fost abordate subiecte ce ţin de participanţii la conflict într-o organizaţie, acţiuni manageriale şi forme alternative de rezolvare a problemei conflictuale, medierea şi tehnici de mediere a conflictelor.
 
Un alt grup de participanţi vor audia acest curs de formare continua pe 12 decembrie curent.