A avut loc întrevederea doamnei Anastasia Pascari, Director-executiv al Institutului Naţional al Justiţiei, cu domnul Roger Vaughan, directorul Programului USAID de Asistenţă Rapidă pentru o Bună Guvernare în Republica Moldova, la solicitarea dumnealui. Discuţia s-a axat pe subiectul implementării celor mai importante componente ale Proiectului de modernizare a sistemului judecătoresc din Republica Moldova, care a demarat în luna martie 2010 şi va fi finalizat în noiembrie curent.
Doamna Director a făcut o trecere în revistă a activităţii Institutului potrivit dimensiunii de implicare a acestuia în procesul de realizare a Proiectului respectiv, în special din punctul de vedere al instruirii, acumulării şi consolidării cunoştinţelor relevante de către judecători, formatori, personalul auxiliar din instanţe, evidenţiind momentele principale, rezultatele obţinute, referindu-se totodată şi asupra chestiunilor care urmează a fi soluţionate în timpul care a mai rămas pînă la încheierea misiunii în cauză.
Amintim că Proiectul nominalizat, susţinut de Agenţia Statelor Unite pentru Dezvoltare Internaţională, este urmare a implementării cu succes în sistemul judecătoresc de la noi a prevederilor incluse în Programul Preliminar de Ţară realizat cu suportul financiar al Fondului SUA „Provocările Mileniului”. Anume graţie transformărilor înregistrate, întru consolidarea acestora s-a decis perfecţionarea în continuare a Programului electronic integrat de gestionare a dosarelor şi a portalului web ale instanţelor de judecată, instruirea utilizatorilor din instanţe în domeniul aplicării în practică a tehnologiilor informaţionale şi a softului de înregistrare audio a şedinţelor de judecată. Concomitent, s-a purces la îmbunîtîţirea procedurilor de elaborare şi gestionare a bugetelor capitale şi operaţionale ale instanţelor judecătoreşti, la perfecţionarea şi ajustarea la noile realităţi a administrării instanţelor de judecată, la elaborarea şi implementarea indicatorilor de performanţă.
Evidenţiind aceste realizări importante, doamna Anastasia Pascari a susţinut monitorizarea în continuare a procesului de implementare a componentelor sus-menţionate, avînd în vedere şi necesitatea aprofundării conoştinţelor în domeniile respective a personalului implicat din instanţele judecătoreşti, dar şi a formatorilor, optînd, totodată, şi pentru formarea unor noi formatori, mai ales, ce ţine de „mînuirea” tehnologiilor informaţionale, referindu-se şi la posibilitatea „instruirii la distanţă”, fapt ce ar permite economisirea de timp şi de mijloace, optimizarea de ansamblu a procesului de instruire continuă.
Oaspetele a confirmat susţinerea necesară pentru finalizarea cu succes a Proiectului, punerea la dispoziţie a materialelor relevante de instruire, metodologia de evaluare a performanţelor etc., aşa încît componentele să fie cît mai bine consolidate şi durabile în timp.
Doamna Director i-a mulţumit domnului Roger Vaughan pentru asistenţa substanţială acordată, implicarea activă şi profesionistă întru modernizarea sistemului judecătoresc din ţara noastră, asigurînd că Institutul Naţional al Justiţiei este oricînd disponibil pentru colaborare şi amplificarea conlucrării în continuare pe deiverse domenii în scopul îmbunătăţirii calităţii actuliui de justiţie, în beneficiul justiţiabililor, întregii societăţii.
La întrevedere a mai participat, din partea Institutului Naţional al Justiţiei, domnul Veaceslav Didâc, director-executiv adjunct, doamna Ecaterina Popa, şefa secţiei instruire continuă, doamna Eugenia Chistruga, şefa secţiei formare formatori şi relaţii internaţionale.