A fost aprobat Planul de formare continuă pentru anul 2014

04. 11. 2013
La şedinţa ordinară a Consiliului Institutului Naţional al Justiţiei, care a avut loc pe 1 noiembrie şi a fost condusă de Eduard Ababei, Preşedintele Consiliului, vicepreşedinte al Curţii de Apel Bălţi, principalele subiecte incluse în ordinea de zi au fost:
 

- cu privire la aprobarea rezultatelor examenelor de capacitate ale şefilor secretariatelor instanţelor judecătoreşti;

- cu privire la aprobarea rezultatelor examenelor de capacitate ale consilierilor de probaţiune;

- cu privire la aprobarea Planului de formare continuă în anul 2014;

- cu privire la aprobarea modificării Planului de formare formatori în anul 2013.

O informaţie amplă despre desfăşurarea examenelor de capacitate ale şefilor secretariatelor instanţelor judecătoreşti şi ale consilierilor de probaţiune a prezentat dna Mariana Pitic, şefa Direcţiei instruire şi cercetare a Institutului Naţional al Justiţiei, preşedintele Comisiei de examinare. Examenele de capacitate ale şefilor secretariatelor instanţelor judecătoreşti s-au desfăşurat la 12.10.2013 pentru grupa I, fiind examinate 19 persoane, şi pe 24.10.2013 pentru grupa II, fiind examinate 22 persoane. La examene a asistat un reprezentant al USAID/ ROLISP, cu susţinerea financiară a cărora a fost posibilă organizarea acestor cursuri. Comisia a examinat o singură contestaţie, care a fost respinsă ca fiind depusă tardiv. Iar examenele de capacitate pentru consilierii de probaţiune, la care au participat 19 consilieri, au avut loc la 2 august 2013, fără a fi depusă vreo contestaţie. Cursurile de instruire au fost organizate de către INJ cu susţinerea financiară a Oficiului Central de Probaţiune.
 
Consiliul a aprobat lista şefilor secretariatelor instanţelor judecătoreşti şi cea a consilierilor de probaţiune care au susţinut examenele de capacitate.
 
În urma mai multor discuţii, a fost aprobat şi Planul de formare continuă în anul 2014, elaborat conform domeniilor prioritare, care rezultă din documentele strategice de reformare a sistemului justiţiei, din propunerile instituţiilor interesate, precum şi din solicitările beneficiarilor.
 
Proiectul planului a fost coordonat cu Consiliul Superior al Magistraturii, Consiliul Superior al Procurorilor, Procuratura Generală, Ministerul Justiţiei, Oficiul Central de Probaţiune şi Consiliul Naţional pentru Asistenţă Juridică Garantată de Stat.
 
La aceeaşi şedinţă a fost susţinută propunerea Misiunii NORLAM, în comun cu Asociaţia ABA/ROLI, de a organiza un seminar de 3 zile pentru formarea a 19 formatori în domeniul „Jurisprudenţa CtEDO pe anumite aspecte ale art. 6 şi 8 ale Convenţiei Europene a Drepturilor Omului”, precum şi cea a Fundaţiei UNICEF de a organizarea un seminar de 2 zile pentru formarea a 10 formatori în domeniul justiţiei pentru copii.