Petiții online

Petiția constituie un instrument important în consolidarea relațiilor Institutului Național al Justiției cu publicul, în vederea sporirii calității serviciilor de instruire oferite de INJ.

Conform Codului administrativ al Republicii Moldova nr.166/2018, prin petiție se înțelege orice cerere, sesizare, reclamație sau propunere, adresată unei autorități publice de către o persoană fizică sau juridică.

Depunerea Petiției

Petiția poate fi:

  • depusă la sediul INJ, în cutia poștală amplasată la intrarea centrală;
  • expediată prin poștă, prin intermediul Î.S. „Poșta Moldovei”;
  • transmisă în formă electronică, dacă întrunește cerințele legale stabilite pentru un document electronic, inclusiv aplicarea semnăturii digitale.

Conținutul petiției

Petiția va conține următoarele elemente:

  1. numele și prenumele sau denumirea petiționarului;
  2. domiciliul sau sediul petiționarului și adresa poștei electronice dacă se solicită răspuns pe această cale;
  3. denumirea autorității publice;
  4. obiectul petiției și motivarea acesteia;
  5. documentul confirmativ al reprezentantului legal, de procura sau de împuternicirea în baza semnăturii electronice reprezentantului împuternicit;
  6. alte documente considerate de petiționar utile pentru susținerea poziției sale;
  7. semnătura petiționarului ori a reprezentantului său legal sau împuternicit, iar în cazul petiției transmise în formă electronică – semnătura electronică.

După recepționarea petiției electronice, în termen de 2 zile, solicitantul va fi informat (pe adresa electronică indicată) despre numărul de înregistrare a acesteia.

Dacă petiția electronică nu va corespunde cerințelor stipulate în art.75 alin. (1) din Codul administrativ al Republicii Moldova, solicitantului, prin poșta electronică (de la care a fost recepționată petiția sau mesajul electronic), i se va acorda un termen rezonabil pentru înlăturarea neajunsurilor și expedierea electronică repetată a petiției.

În cazul în care petiționarul nu va înlătură neajunsurile în termenul acordat, petiția nu va fi examinată.

Odată cu depunerea petiției se prezumă, că persoanele fizice acceptă prelucrarea datelor cu caracter personal pentru întreaga procedură de examinare a petiției.

La examinarea petițiilor electronice, confidențialitatea datelor cu caracter personal va fi asigurată, cu acordul petiționarului, în conformitate cu Legea 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal.

Procedura de depunere a petițiilor

Petițiile pot fi depuse prin intermediul Î.S „Poșta Moldovei” sau personal la sediul Institutului Național al Justiției (mun. Chișinău, str. S. Lazo 1, MD-2004), iar pentru transmiterea petițiilor în formă electronică se va utiliza adresa de e-mail petitii@inj.gov.md sau se va completa formularul de mai jos.

Acest formular trebuie salvat în PDF și semnat folosind serviciu MSIGN

În acest formular includeți doar informații textuale.

Serviciu MSIGN permite semnarea fișierului PDF nu mai mari de 5MB.

Alte materiale le puteți anexa la atașamente.