Director

 
Prin Hotărârea Consiliului INJ nr. 5/1 din 14 februarie 2025, Ramona Victoria Strugariu a fost desemnată în calitate de Directoare a Institutului Național al Justiției, pentru un mandat de patru ani.
 
 
Director

Directorul este ales prin concurs, cu votul majorităţii membrilor Consiliului, pentru un mandat de patru ani. Aceeași persoană poate exercita cel mult două mandate de director.

La funcția de director al Institutului poate candida persoana care îndeplinește cumulativ următoarele condiții:

a) deține diplomă de studii superioare complete în drept;
b) are o vechime în muncă de cel puțin 5 ani în domeniul managerial, didactic sau în domeniul justiției;
c) cunoaște limba română, precum și limba engleză sau franceză;
d) anterior nu i-a fost constatată vinovăția pentru săvârșirea unei infracțiuni;
e) nu a împlinit vârsta de 65 de ani;
f) are o reputație ireproșabilă;
g) în ultimii 5 ani, în cazierul privind integritatea profesională nu are înscrieri cu privire la rezultatul negativ al testului de integritate profesională pentru încălcarea obligației prevăzute la art. 7 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrității instituționale.

Directorul își încetează activitatea la expirarea mandatului, în caz de demisie sau de deces. Directorul poate fi eliberat din funcție, în baza hotărârii Consiliului, în cazurile de încălcare gravă a legislației, de constatare a calificării insuficiente sau a abaterii disciplinare repetate.

În cazul vacanței funcției de director și a celei de director adjunct sau al lipsei persoanelor care dețin aceste funcții, interimatul funcției de director este exercitat de către o persoană desemnată, cu acordul scris al acesteia, de ministrul justiției. Interimatul funcției de director poate dura o perioadă determinată de cel mult un an.

Atribuţii:

a) reprezintă Institutul în relaţiile cu autorităţile publice, cu persoanele fizice şi juridice din ţară şi din străinătate;
b) asigură activitatea organizatorică a Consiliului;
c) organizează îndeplinirea hotărârilor Consiliului;
d) numeşte în funcţie formatorii după aprobarea de către Consiliu a rezultatelor concursului pentru suplinirea acestor posturi;
e) asigură elaborarea Regulamentului de ordine interioară al Institutului şi a altor acte necesare pentru buna funcţionare a Institutului;
f) emite ordine de înmatriculare, promovare şi exmatriculare a audienţilor cursurilor de formare iniţială;
g) asigură elaborarea şi îndeplinirea planurilor de formare; 
h) organizează și implementează sistemul de management financiar și de control intern, poartă răspundere managerială pentru administrarea bugetului Institutului și a patrimoniului public aflat în gestiune;
i) asigură elaborarea proiectului de buget al Institutului şi îl prezintă Consiliului spre aprobare; 
j) asigură elaborarea raportului anual de activitate a Institutului și îl prezintă Consiliului pentru aprobare;
k) asigură elaborarea proiectului statului de personal şi a proiectului efectivului-limită al Institutului;
l) numește și eliberează din funcţie personalul administrativ şi auxiliar al Institutului;
m) încheie acorduri/memorandumuri, autorizate de Consiliu, de cooperare cu instituţii similare de peste hotare şi de contribuţie a donatorilor, întreţine relaţii cu organismele internaţionale în problemele ce ţin de competenţa Institutului, cu aprobarea ulterioară de Consiliu;
n) exercită alte atribuţii necesare bunei organizări şi desfăşurări a activităţii Institutului.