Dezvoltarea abilităţilor de comunicare şi relaţionare cu cetăţenii

27. 06. 2014

În decursul a două zile, pe 25 şi 26 iunie curent, la Institutul Naţional al Justiţiei, în parteneriat  cu USAID ROLISP, a avut loc instruirea specialiştilor din direcţiile evidenţă şi documentare procesuală din cadrul instanţelor judecătoreşti.

Cu genericul Dezvoltarea abilităţilor de comunicare şi relaţionare cu cetăţenii, seminarele au avut drept scop asigurarea prestării serviciilor calitative pentru cetăţeni în instanţele de judecată, cât şi stabilirea rolului şi funcţiilor angajaţilor cancelariilor/secretariatelor instanţelor judecătoreşti.

Formator al cursurilor a fost Irina Lazur, expert în drept şi comunicare publică. Dumneaei a explicat tipurile de servicii pentru cetăţeni, cum se primesc şi se înregistrează cererile de chemare în judecată, care sunt modalităţile de gestionare a petiţiilor şi a cererilor de acces la informaţii oficiale.

Totodată, s-a discutat despre informaţiile oficiale cu accesibilitate limitată, accesul cetăţenilor la consultarea dosarelor, serviciile prestate contra plată de către instanţele judecătoreşti şi cum se întocmeşte un refuz de acces la informaţia dată. În acest sens, au fost puse în discuţie câteva speţe, iar participanţii, repartizaţi în grupuri, au formulat şi expus răspunsurile relevante la cererea cetăţeanului privind accesul la informaţiile oficiale în conformitate cu legislaţia în vigoare.

Pe lângă acestea, au fost abordate mijloacele de comunicare cu cetăţenii, elaborarea materialelor informative pentru cetăţeni şi utilizarea platformei de comunicare online cu publicul larg.

Participanţii la training au avut oportunitatea să aplice teoria, efectuând exerciţii practice, cum ar fi elaborarea dosarului cu informaţii despre activitatea instanţei de judecată necesare şi accesibile cetăţenilor, elaborarea informaţiilor de interes pentru cetăţeni pe pagina web a unei instanţe de judecată şi rezolvarea dificultăţilor de comunicare cu cetăţenii.