04. 11. 2013
Pe 1 noiembrie, Institutul Naţional al Justiţiei, în parteneriat cu Programul USAID de Consolidare a Instituţiilor Statului de Drept (USAID ROLISP), Consiliul Superior al Magistraturii şi Ministerul Justiţiei, a organizat un atelier de lucru pentru preşedinţii, şefii secretariatelor şi contabilii instanţelor de judecată.
Evenimentul cu genericul „Delimitarea competenţelor de serviciu ale şefilor secretariatelor instanţelor judecătoreşti de cele ale preşedinţilor şi contabililor din instanţe” a fost moderat de către Ioana Chironeţ, şefa Aparatului Consiliului Superior al Magistraturii, şi Constantin Bragoi, directorul Departamentului de Administrare Judecătorească.
Ordinea zilei a inclus prezentarea şi discutarea proiectului Regulamentului-cadru cu privire la organizarea şi funcţionarea secretariatului judecătoriilor şi curţilor de apel (cu evidenţierea competenţelor de serviciu ale şefilor secretariatelor) şi a prevederilor Ghidului privind administrarea eficientă a instanţelor de judecată, elaborat de către Donald Cinnamond, expert din SUA, şi USAID ROLISP. Regulamentul va stabili statutul juridic, misiunea, funcţiile şi drepturile secretariatului judecătoriilor şi curţilor de apel, precum şi modul de organizare a activităţii acestora, fiind realizat în vederea asigurării executării de către judecătorii şi curţile de apel a funcţiilor lor.
În cadrul atelierului de lucru a avut loc schimb de opinii privind practica delimitării atribuţiilor între preşedinţi, şefii secretariatelor şi contabilii instanţelor de judecată.
Menţionăm că ateliere de acest fel au avut loc pe 23 octombrie la Curtea de Apel Comrat şi pe 25 octombrie la Curtea de Apel Bălţi. Pe 6 noiembrie va mai fi organizat un atelier de lucru, la care vor fi invitaţi preşedinţii, şefii secretariatelor şi contabilii instanţelor de judecată. Dumnealor se vor pronunţa asupra prevederilor proiectului Regulamentului respectiv.