Instruirea formatorilor INJ în domeniul managementului timpului

31. 01. 2015
Una dintre principalele probleme cu care se confruntă majoritatea dintre noi în timpul exercitării funcţiei este aprecierea incorectă a duratei fiecărei activităţi pe care o desfăşurăm, precum şi lipsa unor obiective bine definite pentru a putea şti cu exactitate ce dorim să atingem. Pentru a asigura un bun control asupra timpului, care este o resursă limitată, trebuie să aplicăm şi să respectăm o serie de reguli. Despre aceasta şi despre multe alte subtilităţi ce ţin de matricea timpului s-a discutat în cadrul seminarului de formare formatori în domeniul managementului timpului organizat la Institutul Naţional al Justiţiei. Cursul a avut loc pe 29 şi 30 ianuarie cu suportul Programului USAID ROLISP.
 
În calitate de formatori au participat Tatiana Tintiuc, doctor în psihologie, conferenţiar universitar, şefa Catedrei de pedagogie şi psihologie a Institutului de Formare Continuă, şi Parascovia Tocan, doctor în economie, conferenţiar universitar, şefa Catedrei de economie a aceluiaşi institut.
 
Dumnealor au evidenţiat, împreună cu participanţii, motivele şi avantajele pentru care trebuie să gestionăm profesional timpul, au identificat metodele de planificare a activităţilor zilnice (metoda S.M.A.R.T. de definire a obiectivelor, metoda FORTE, soft pentru programarea timpului – calendar, zimbra, google calendar) şi etapele procesului de gestionare a timpului (stabilirea priorităţilor şi a scopului personal sau profesional). De asemenea, au fost prezentate tehnicile de gestionare a timpului (agenda zilnică/săptămânală, TO DO list, tehnica POMODORO), metode de gestionare eficientă a timpului managerilor (delegarea, regulile care trebuie respectate în cazul delegării, avantajele delegării).
 
În ziua a doua accentul a fost pus pe stres ca factor care diminuează activitatea zilnică, fiind stabilite cauzele şi efectele dăunătoare ale acestuia. Au fost discutate mijloacele de eliminare a surselor accesibile şi inaccesibile la stres, metode şi tehnici de îmbunătăţire şi gestionare a stresului, descărcarea emoţională şi riscul de a prelua problemele de la serviciu în mediul familial şi invers etc.