Consiliul INJ completează reţeaua de formatori

28. 01. 2013

Vinerea trecută, Consiliul Institutului Naţional al Justiţiei s-a întrunit în şedinţă ordinară.

Dintre cei 11 membri în exerciţiu, au fost prezenţi Iurie Perevoznic, preşedintele şedinţei, şeful Secţiei minori şi drepturile omului a Procuraturii Generale, Sabina Cerbu, secretară, şefa Cabinetului ministrului justiţiei, membrii Ghenadie Eni, preşedintele Curţii de Apel Cahul, Maria Malanciuc, judecător la Judecătoria Ungheni, Radu Ţurcanu, judecător la Judecătoria Botanica din municipiul Chişinău, Igor Serbinov, adjunct al Procurorului General, Nicolae Geru, Procurorul sectorului Centru din Chişinău, şi Eduard Maşnic, Procurorul sectorului Centru din municipiul Chişinău.
 
Principalele subiecte pe agenda de lucru: desfăşurarea concursului pentru completarea reţelei de formatori; statele de personal şi efectivul limită al INJ; aprobarea planurilor de învăţământ pentru instruirea iniţială a grefierilor, instruirea iniţială a asistenţilor judiciari şi formare formatori pentru anul 2013; aprobarea modificării Regulamentului cu privire la instruirea iniţială şi absolvire din 21.06.2007.
 
Informaţia privind concursul pentru completarea reţelei de formatori la unele domenii de studiu a prezentat Sabina Cerbu. Până la termenul limită, 22.01.2013, au fost depuse 24 cereri de participare. Două persoane n-au întrunit condiţiile şi, conform Regulamentului INJ, n-au fost admise la concurs. Astfel, după examinarea dosarelor şi susţinerea interviurilor cu candidaţii care s-au prezentat la concurs, Consiliului INJ a decis includerea în reţeaua de formatori a Institutului Naţional al Justiţiei la cursurile de formare iniţială şi continuă (prin cumul şi ocazional) următoarele persoane la domeniile menţionate:
 
Lilian Apostol – încălcarea dreptului la judecarea şi executarea în termen rezonabil a hotărârilor judecătoreşti;
Violeta Balan – relaţii publice şi mass media;
Valeria Bănărescu – protecţia datelor cu caracter personal;
Tudor Borş – activitatea specială de investigare;
Maxim Bucătaru – management financiar;
Gheorghe Budeanu – relaţii publice şi mass media;
Lilia Dabija – drept vamal;
Olga Dorul – dreptul Uniunii Europene;
Ghenadie Eremciuc – nulitatea actului juridic;
Vladislav Guţan – activitatea specială de investigare/măsuri procesuale de constrângere/prevenirea şi combaterea corupţiei;
Livia Jandâc – management financiar;
Veronica Mocanu – protecţia datelor cu caracter personal;
Tudor Osoianu – măsuri procesuale de constrângere;
Ludmila Popa – management financiar;
Natalia Postolache – achiziţii publice;
Victor Pruteanu – recunoaşterea şi executarea hotărârilor judecătoreşti şi arbitrale străine;
Cristina Scutelnic – management financiar;
Alexandru Spoială – măsuri procesuale de constrângere;
Viorica Verdeş – planificarea şi gestionarea bugetului/achiziţii publice/management financiar.
 
După ce au ascultat şi s-au expus pe marginea informaţiei prezentate de dna Anastasia Pascari, Director executiv INJ, membrii Consiliului au aprobat modificarea Hotărârii Consiliului INJ din 29 ianuarie 2007 cu privire la statul de personal şi efectivul-limită al Institutului Naţional al Justiţiei, cu modificările şi completările ulterioare, redenumirea din „Secţia didactico-metodică, cercetări ştiinţifice şi legislaţie” în „Secţia didactico-metodică şi cercetări”, redenumirea din „Secţia administrativă şi construcţii” în „Secţia administrativă şi logistică”, instituirea în Direcţia instruire şi cercetare a unei noi subdiviziuni – „Secţia e-transformare, e-instruire şi tehnologii informaţionale”.
 
Consiliul a aprobat planurile de învăţământ pentru instruirea iniţială a grefierilor, instruirea iniţială a asistenţilor judiciari şi formare formatori pentru anul 2013 precum şi modificările la Regulamentul cu privire la instruirea iniţială şi absolvire din 21.06.2007.
 
La şedinţa Consiliului s-au discutat şi alte probleme ce ţin de activitatea INJ, în final luându-se decizia de a anunţa un nou concurs pentru completarea reţelei de formatori la următoarele domenii de studii:
 
a)       drept fiscal;
b)       dreptul muncii;
c)       medierea în cauze penale şi civile;
d)       prevenirea şi combaterea corupţiei;
e)       proprietatea intelectuală;
f)         recunoaşterea şi executarea hotărârilor judecătoreşti şi arbitrale străine.