La 6-8 octombrie s-a desfăşurat cursul de instruire „Procurorul şi judecătorul în sistemul de justiţie juvenilă” organizat pentru judecători şi procurori de Institutul Naţional al Justiţiei cu susţinerea financiară a Fondului Natiunilor Unite pentru Copii (UNICEF).
Cu suportul financiar al Fondului Naţiunilor Unite pentru Copii (UNICEF) Institutul Naţional al Justiţiei a organizat un curs de instruire pentru procurori şi judecători în sistemul justiţiei juvenile. Participanţii au fost salutaţi de Veaceslav DIDÂC, Director executive adjunct al Institutului Naţional al Justiţiei şi Sorin HANGANU, coordinator proiecte, Protecţia Copilului, UNICEF Moldova.
Eugen RUSU, şef Secţie analiză, prognoză şi elaborări, Procuratura Generală, formator naţional în domeniul justiţiei juvenile, Vladimir HOLBAN, şef Direcţie judiciar-penală, Procuratura Generală, Raisa BOTEZATU, vicepreşedinte al Curţii Supreme de Justiţie, formator naţional în domeniul justiţiei juvenile, Ludmila ALEXEI, procuror, Secţia investigaţii financiar-economice şi protecţia drepturilor omului, Procuratura Generală, Valeria ŞTERBEŢ, judecător la Curtea Constituţională, formator naţional în domeniul justiţiei juvenile, Viorel CIOBANU, procuror, şef adjunct Secţia prevenire şi combatere a traficului de fiinţe umane, Procuratura Generală, formator naţional în domeniul justiţiei juvenile, Tatiana CATANĂ, avocat, Lidia GORCEAG, psiholog, Ana RACU, şef Direcţie relaţii cu publicul şi mass-media, Departamentul Instituţii Penitenciare sunt cei care şi-au expus discursul asupra sistemului de justiţie juvenilă atît sub aspectul reglementărilor naţionale şi internaţionale, cît şi sub aspect procesual.
Agenda a presupus discuţii asupra subiectelor precum: ∙ „Standarde şi reglementări internaţionale privind justiţia juvenilă”; ∙ „Justiţia juvenilă: reglementări naţionale”; ∙ „Legislaţia procesula-penală şi conformitatea acesteia cu standardele internaţionale”; ∙ „Urmărirea penală în cazurile în care sunt implicaţi minorii”; ∙ „Particularităţile judecării cauzelor penale în care sunt implicaţi minorii”; ∙ „Justiţia restaurativă în privinţa minorilor”; ∙ „Stabilirea pedepsei minorilor. Principiul proporţionalităţii”; ∙ „Audierea minorului în conflict cu legea: particularităţi şi cerinţe sociale; ∙ „Copilul − victimă în cadrul procesului penal”; ∙ „Particularităţile cognitive comportamentale ale minorilor”; ∙ „Particularităţile tactic-psihologice a interogării minorilor”; ∙ „Particularităţile întreţinerii minorilor în instituţiile penitenciare”. Agenda celei de a treia zi însumează o vizită de documentare la instituţia penitenciară nr.13 în cadrul căreia participanţii au făcut cunoştinţă cu condiţiile de întreţinere în penitenciare a minorilor.
La finele seminarului participanţilor le-au fost înmînate certificate care confirmă participarea acestora la cursul de instruire.