Marţi, 15.07.2014, Institutul Naţional al Justiţiei a invitat formatorii la şedinţa de totalizare a activităţii de formare iniţială a candidaţilor la funcţii de procuror şi judecător.
În faţa celor prezenţi au luat cuvântul Veaceslav Didâc, director executiv adjunct, Valeria Şterbeţ, şefa Secţiei didactico-metodică şi cercetări, şi Olga Pisarenco, consilierul directorului executiv.
Prezentarea totalurilor programului de instruire iniţială a audienţilor din ultimele două promoţii: 2012-2014 (Promoţia a VI-a) şi 2013-2015 (Promoţia a VII-a) a fost pregătită în baza Metodologiei de evaluare a programelor de formare în cadrul INJ.
Veaceslav Didâc, în urma analizei rezultatelor proceselor de instruire, a făcut o prezentare comparativă (între cele două promoţii) a efectelor obţinute odată cu implementarea prevederilor Strategiei de reformă a sectorului justiţiei pentru anii 2011-2016 şi a Strategiei de dezvoltare şi consolidare a capacităţilor instituţionale, manageriale şi didactico-ştiinţifice ale Institutului Naţional al Justiţiei în anii 2012-2016, cât şi odată cu modificările introduse în Regulamentul cu privire la instruirea iniţială şi absolvire.
În continuare, Valeria Şterbeţ, a lansat discuţii pe marginea Statutului formatorului şi Metodologiei de evaluare a calităţii programelor de formare în cadrul INJ, menţionând misiunea formatorului în procesul de formare iniţială a viitorilor procurori şi judecători şi necesitatea asigurării calităţii programelor de formare raportate la cerinţele şi interesele beneficiarilor instruirii.
Olga Pisarenco, consilierul directorului executiv al INJ, a realizat o prezentare a metodologiei de elaborare a curriculumului disciplinar, relevând principiile de construire şi dezvoltare curriculară, structura curriculumului, punând accent pe necesitatea şi importanţa aspectelor practice în cadrul proiectării şi elaborării curriculumului.